Meditatie verlichting en geestelijke gezondheid.

Stres, druk leven en dan plotseling vage lichamelijke klachten en angst aanvallen.
Dit zijn symptomen van overspanning en een voorbode voor een burn-out als er geen actie word genomen.

Je lichaam zal zelf het heft in handen nemen als je niet goed voor je zorgt, ik ga een methode meegeven welke verergering kan voorkomen en zelfs je lichaam en geest kan herstellen.

Kortom Mindfull meditatie, en nog een klein bonus tipje erbij over spierspanning.

Meditatie, het zijn in het hier en nu.

Zelf heb ik al geruime tijd gevochten tegen een angst stoornis, alle bètablokkers eindigend op pam heb ik al wel gehad.
Dit moest anders, dus na een lange zoekweg begon ik elke avond voor het slapen te mediteren en bij elke angst aanval een kortere sessie.
Vandaag ben ik volledig vrij van die geest verwurgende medicijnen, en ben ik sterker dan ooit.
Mediteren is niets zweverigs of zo en gaat als volgt;

  • Ga rustig zitten of liggen waar je niet gestoord word voor zo’n 15 tot 30min.
    Als dit het bed is voor het slapen is dat prima.
  • Adem rustig in naar je buik en houd dit 2 seconden vast.
  • Adem rustig uit,en herhaal dit 4 keer.
  • Sluit je ogen lichtjes.
  • Blijf rustig ademen en span je onderbenen aan.
  • Ontspan je onderbenen en voel hoe ontspannen spieren aanvoelen.
  • Span nu je bovenbenen aan en ontspan op de zelfde wijze als hiervoor.
  • Herhaal dit voor je buik, borst, onderarmen, bovenarmen, nek en gezichts- spieren.
  • Nu zal je je al een stuk ontspannender voelen en kunnen we verder gaan of stoppen als het een korte sessie is.
Vervolg naar diepere gedachten verwerking.

Als je het begin gedaan hebt en je zit er al lekker rustig bij of nog niet kan je verder mediteren om je hersenen naar een nog rustigere staat te brengen.

Het vervolg gaat zo;

  • Focus weer op je adem en adem rustig in even vast houden en uit.
  • Er zullen nu diverse gedachten in je op komen, verdruk dit niet en zeg tegen je zelf dat het oké is.
  • Laat de gedachte gaan door terug te keren naar je ademhaling.
  • Visualiseer dat je letterlijk wortels groeit tot diep in de aarde.
  • Visualiseer dat er  nu een heldere lichtstraal van boven op je neer komt.
  • Dit licht komt bovenop je hoofd binnen en je voelt deze energie via je wortels weer je lichaam verlaten
  • laat met deze lichtstraal al je pijn zorgen en verdriet weg vloeien in de aarde.
  • Blijf dit doen tot je in slaap valt wat prima is of tot wanneer jij zelf maar wilt.

Meditatie is de grondslag om je lichaam en geest te versterken en verenigen.
Doe dit minimaal 3 keer per week en bij voorkeur elke dag, en je zult zien dat je spoedig sterker in het leven staat en verbonden zijn met de natuur.

Bonus tip, spier aanspanning.Suzy met jas aan

De beloofde bonus, ooit afgevraagd hoe dieren sterk zijn zonder naar de fitness te gaan?
Dit antwoord vind je door naar je huisdier te kijken.
Zodra uw huisdier ontwaakt uit een slaapje zie je dat ze zich uitrekt en alle spieren aanspant.
Dit zorgt ervoor dat de spieren los zijn en goed doorbloed.
Dit is voor ons ook verstandig te doen waar spier activatie ook voor spier groei zorgt.
Nee je zal er niet uit gaan zien als een bodybuilder maar je houd je spieren wel hiermee actief.

Dit en een goede lichaamsbeweging gedurende dag en je dagelijkse meditatie zijn een goede manier om voor jezelf te zorgen.

Naarmate je langer bezig gaat hiermee zul je grote voordelen beleven.
Zorg goed voor jezelf en een oprecht vriendelijke groet,
Johan.

Samenvatting
Meditatie verlichting en geestelijke gezondheid.
Artikel Naam
Meditatie verlichting en geestelijke gezondheid.
Beschrijving
Stres, druk leven en dan plotseling vage lichamelijke klachten en angst aanvallen. Dit zijn symptomen van overspanning en een voorbode voor een burn-out als er geen actie word genomen.
Auteur
Uitgevers Naam
Hebbesite.nl
Uitgevers Logo
Facebooktwittergoogle_plusredditpinteresttumblrmail

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge